Hamilton nyert, Bianchi megsérült a Japán Nagydíjon
A versenyt az eső miatt a Safety Car mögül indították, majd megszakították egy időre. Lewis Hamilton legyőzte a csapattársát, a pole-ból induló Nico Rosberget, mögöttük Sebastian Vettel végzett. A futamot végül 44 kör után le kellett fújni, mert Jules Bianchi egy daruskocsinak ütközött Adrian Sutil röviddel korábban történt kicsúszásának helyszínén.
A vártnál is nagyobb káosz alakult ki vasárnap a Japán Nagydíjnak otthont adó Szuzukában, ahol a Phanfone tájfun közeledése miatt viharos volt az időjárás , így a futam már két Safety Car mögött megtett kör után megszakadt. A versenyzők némi várakozást követően újraindultak, de a folytatás nem tartott sokáig Fernando Alonso számára, aki néhány száz méter megtétele után elektronikai hiba miatt félreállt Ferrarijával.
A Safety Car a 10. körben távozott a pályáról, mivel a pálya állapota lehetővé tette, hogy intermediate abroncsokra válthassanak a versenyzők. Ezt Jenson Button rögtön meg is tette, amivel a 3. helyre lépett előre a szinte más kategóriában autózó Mercedesek mögé.
A pole pozícióból induló Rosberg eleinte ki tudta használni, hogy ő látott egyedül rendesen a pályán, de a német versenyző túlkormányzottságra kezdett panaszkodni, és csapattársánál hamarabb elkoptatta hátsó gumijait, így Hamilton fel tudott zárkózni mögéje.
A brit a 29. körben került annyira közel Rosberghez, hogy a 24. körtől engedélyezett DRS használatával a célegyenes végén körbe tudta őt autózni. Hamilton innentől uralta a versenyt, és egészen a 46. körig az élen maradt, amikor Jules Bianchi balesete miatt megszakították a futamot.
"Esőben mindig nagyon nehéz vezetni. Az autó nagyon izgága volt, nehezemre esett utolérni Nicót, de a körülmények nem voltak annyira durvák, mint a múltban néhányszor. A 2008-as (Brit Nagydíj) vizesebb volt Silverstone-ban" - emlékezett vissza a Szuzukában első győzelmét arató Hamilton.
"Csalódott vagyok a második hely miatt, de nem igazán ez jár a fejemben" - nyilatkozta Rosberg a futam után. "Nem éreztem jól magam az autóban, nem tudtam támadni vele, és nem találtam megoldást, hogy kiegyensúlyozzam a viselkedését."
Beváltak a Red Bull beállításai, a Ferrari csődöt mondott
Bár az időmérőn gyengébben szerepeltek, a futamon jól teljesítettek a már tegnap az esőre spekuláló Red Bull versenyzői. Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo látványos csatákban verekedték át magukat az esőben szenvedő Williams-eken és Button McLarenjén. Vettel - különösen friss gumikon - gyakran a mezőny leggyorsabb versenyzője volt, és a tempója alapján a futam második felében már a 2. helyezett Nico Rosbergre is kezdett veszélyes lenni.
"Nagyon trükkösek voltak a mai körülmények. Egy ideig eltartott, mire el tudtuk kezdeni a versenyt, de aztán nagyon élvezetes volt. Jókor cseréltünk kereket, és aztán szerencsém is volt" - nyilatkozta Vettel.
Sokáig úgy tűnt, hogy a kerékcserék jó időzítésének köszönhetően Button lehet a legesélyesebb a dobogó harmadik fokára, de a Red Bullok tempója és a McLarenek elektronikai nehézségei miatt végül az 5. helyre csúszott vissza. A wokingi csapat mindkét autóján kormánykereket kellett cserélni a bokszkiállások során, amivel sok időt vesztettek.
A csapat várakozásainak megfelelően visszaesett a Williamsek tempója az esős futamon, de Valtteri Bottas és Felipe Massa így is pontszerző helyeken, a 6. és 7. pozícióban értek célba. Nagyon feljavult a Force Indiák formája, Nico Hülkenberg a 8., Sergio Pérez pedig a 10. helyen zárt, közéjük a 21. helyről rajtoló Jean-Eric Vergne érkezett, aki ezzel legyőzte a jövőre a Red Bullhoz igazoló csapattársát, Danyiil Kvjatot. Az orosz versenyző 11. lett.
Mindössze három versenyző adta fel a Japán Nagydíjat, közülük is csak Fernando Alonso volt kénytelen műszaki hiba miatt félreállni. A spanyol autójának elektronikai rendszere az újraindítás után, a Safety Car mögött haladva egyszerűen kikapcsolt, Kimi Räikkönen pedig mindössze a 12. helyen tudott célba érni.
"Kár a mai napért. Elektronikai problémám volt, valamilyen kontakthiba. Jó lehetőséget szalasztottunk el ma" - mondta Alonso, aki így is a hétvége egyik főszereplője volt Japánban.
Kezelhető időjárás, de súlyos baleset határozta meg a futamot
A verseny előtt napokig foglalkoztatta a közvéleményt, hogy a Phanfone tájfun ellehetetleníti-e a Japán Nagydíj megrendezését, de az időjárás végül viszonylag kegyes volt a mezőnyhöz. Bár a futamot a heves esőzés miatt a 2. körben meg kellett szakítani, a mezőny végül a 46. körig eljutott komolyabb problémák nélkül, sőt a versenyzők a 10. körtől már intermediate gumikat kezdtek használni.
Az időjárás a 40. körtől kezdett ismét rosszabbra fordulni, majd a 43. körben Adrian Sutil a Dunlop kanyarból kifelé a gumifalnak ütközött. A német pilóta balesete nem volt súlyos, a sportbírók meg is kezdték a beavatkozást, de a következő körben a Safety Car és a Medical Car is a pályára hajtott, mert Jules Bianchi a Saubert menteni próbáló daruskocsinak ütközött. A versenyigazgató a 46. körben leállította a futamot, Bianchit eszméletlenül szállították kórházba. Az állapotáról itt adunk folyamatosan hírt.
Mivel a mezőny meghaladta a versenytáv 75%-át, a versenyzők teljes értékű pontszámokat érdemeltek, így Hamilton 10 pontra növelte az előnyét Rosberggel szemben.
Verseny, Japán GP (15. forduló) |
Pálya: | Suzuka, Japán | |||||||||
Időpont: | 2014. október 5., vasárnap, 08.00- (CET) | |||||||||
Pályahossz: | 5807 méter Pályarajz | |||||||||
Időjárás: | Esős (a levegő: 18-19 fokos, az aszfalt: 22-23 fokos) |
Név | Csapat | Modell | Idő | Megjegyzés | Kör | |||||
1. | Lewis Hamilton | GBR | Mercedes | W05 | 1ó51:43.021 | 44 | ||||
2. | Nico Rosberg | GER | Mercedes | W05 | + | 9.180 | 44 | |||
3. | Sebastian Vettel | GER | Red Bull-Renault | RB10 | + | 29.122 | 44 | |||
4. | Daniel Ricciardo | AUS | Red Bull-Renault | RB10 | + | 38.818 | 44 | |||
5. | Jenson Button | GBR | McLaren-Mercedes | MP4-29 | + | 1:07.550 | 44 | |||
6. | Valtteri Bottas | FIN | Williams-Mercedes | FW36 | + | 1:53.773 | 44 | |||
7. | Felipe Massa | BRA | Williams-Mercedes | FW36 | + | 1:55.126 | 44 | |||
8. | Nico Hülkenberg | GER | Force India-Mercedes | VJM07 | + | 1:55.948 | 44 | |||
9. | Jean-Eric Vergne | FRA | Toro Rosso-Renault | STR9 | + | 2:07.638 | 44 | |||
10. | Sergio Pérez | MEX | Force India-Mercedes | VJM07 | + | 1 kör | 43 | |||
11. | Danyiil Kvjat | RUS | Toro Rosso-Renault | STR9 | + | 1 kör | 43 | |||
12. | Kimi Räikkönen | FIN | Ferrari | F14T | + | 1 kör | 43 | |||
13. | Esteban Gutiérrez | MEX | Sauber-Ferrari | C33 | + | 1 kör | 43 | |||
14. | Kevin Magnussen | DEN | McLaren-Mercedes | MP4-29 | + | 1 kör | 43 | |||
15. | Romain Grosjean | FRA | Lotus-Renault | E22 | + | 1 kör | 43 | |||
16. | Pastor Maldonado | VEN | Lotus-Renault | E22 | + | 1 kör | 43 | |||
17. | Marcus Ericsson | SWE | Caterham-Renault | CT04 | + | 1 kör | 43 | |||
18. | Max Chilton | GBR | Marussia-Ferrari | MR03 | + | 1 kör | 43 | |||
19. | Kamui Kobajasi | JAP | Caterham-Renault | CT04 | + | 1 kör | 43 | |||
20. | Jules Bianchi | FRA | Marussia-Ferrari | MR03 | + | 3 kör | kicsúszás | 41 | ||
21. | Adrian Sutil | GER | Sauber-Ferrari | C33 | + | 3 kör | kicsúszás | 41 | ||
22. | Fernando Alonso | SPA | Ferrari | F14T | + | 42 kör | műszaki | 2 | ||
Leggyorsabb kör: | M. Schumacher (Ferrari), 2006. | 1:28.954 |
Az eredmények nem hivatalosak | |
http://www.gphirek.hu/ |