Elérte a mélypontját a miskolci tömegközlekedési mizéria
A mostani állapotánál már nem süllyedhet mélyebbre a miskolci tömegközlekedés. Hamarább lehet eljutnia a 175 km-re lévő Budapestre, mint Miskolcon, Lillafüred és Tapolca közötti 10 km-res távot busszal és villamossal megtenni. Valljuk be ezért az abszurdumért Veres Pál és szakértői csapata sokat „dolgozott” az elmúlt négy évben.
Veres Pálék szervezőképességét dicséri, hogy a Miskolci Városi Közlekedési Zrt. Felügyelő Bizottságába, Velünk a Város frakcióból, Bartha György igazgatói koordinátor, Simon Gábor frakcióvezető személyében, nagytudású közlekedési szakembereket delegált, és ezt a mindent felülmúló baloldali közlekedési szakértelmet még megfejelték egy elvtárssal a múltból, Tompa Sándorral.
A tömegközlekedési káosz miatt nonstop dühöngő miskolci polgár kimondottan károsnak véli a helyi MSZP szakértelmei által megszállt MVK Zrt.-nél végzett tevékenységüket. Nem érti, hogy egy ilyen fontos feladatot ellátó városi vállalat élén, mit keresnek az elvtársak?
Persze a bennfentesek tudni vélik, hogy Velünk a Város vagy ahogy a miskolci szleng becézi, Együtt nyúljuk le a Várost frakció tagjait - az álláshalmozáson, és minél nagyobbat markoljunk a miskolci közösből – más nem érdekli. Bartháék havonta innen is zsebre teszik a sokadik zsét, a miskolciak meg tömegközlekedjenek úgy, ahogy akarnak. A séta kimondottan egészséges!
"Kísérleti nyúltól az állatorvosi lóig"
A miskolci Fidesz-KDNP frakció sokadik alkalommal hívja fel a figyelmet a kimúlni készülő városi közlekedés problémájára.
- Nem gondoltuk volna, hogy van még lejjebb a miskolci tömegközlekedésben. Az elmúlt négy évben radikálisan megritkították a járatokat, helyenként csak óránként vagy másfél óránként járnak buszok a peremkerületekben, Budapestre pedig hamarabb lehet eljutni, mint Lillafüredről, Miskolctapolcára. Bevezették Magyarország legdrágább vonaljegyét és bérletét, a bliccelőket pedig ajándék vonaljegyekkel jutalmazzák. 2019-ig az ország legmodernebb közösségi közlekedése, busz-és villamos flottája működött Miskolcon, 3-5 percenkénti járatokkal, kiszámíthatósággal, tisztasággal. 2019-től pedig ezernyi sebből vérző, Veres Pál és a baloldali városvezetés által totálisan szétvert és szó szerint tömegközlekedéssé alacsonyodott – foglalta össze a miskolci tragikus tömegközlekedés állapotát Hollósy András szóvivő.
Veres Pál polgármester nem érzi magát felelősnek a miskolci tömegközlekedés helyzetéért
Miskolcon köztudott, hogy a Veres Pál a baloldal bábja, irodája falain kívül vajmi kevés befolyása van a helyi ügyekre. A rutinos elvtársak a döntéseket kiszerveztek alóla, de a felelősséget meghagyták Veresnek. A baloldal szerint rendben van a miskolci tömegközlekedés, csak a Fidesz hisztizik.
- Ilyen gyenge polgármestere még nem volt Miskolcnak – mondja egy buszra váró utas, akitől többek között azt kérdeztük, milyennek tartja a helyi tömegközlekedést. – Mesés! Hol volt, hol nem volt! – feleli kesernyés iróniával.
A tragikus tömegközlekedési állapotokért senki nem akarja vállalni a felelősséget. A gyenge polgármester a csütörtöki közgyűlésen kijelentette, hogy nem felelős a tömegközlekedésben kialakult káoszért.
- Ha nem ő, akkor ki a felelős kérem szépen? – tette fel a kérdést Hollósy András.
Az MVK Zrt. szakszervezetei és üzemi tanácsa nem támogatja a menetrendben történt dilettáns változtatásokat
Hollósy András: - A tömegközlekedési vállalat szakszervezetei és üzemi tanácsa sem támogatta a mindent felforgató menetrendi változtatásokat. Újabb eszeveszett kapkodás után, újabb blődségeket vezetnek be. A mindenki számára közérthető éjszakai É-s jelű járatokat, budapesti mintára 900-as előjelűre változtatják.
- A legnagyobb városrész, a csaknem harmincezres avasi lakótelep felé közlekedő 35-ös vonalon szóló buszok fognak közlekedni, ezáltal gigatumultust okozva, hiszen így sem fér fel mindenki a járatra. A Berekalja városrészben élőket ki tájékoztatta arról, hogy már nem fog járni arrafelé busz?
- Ki tájékoztatta a várost átszelő 101B-s autóbusz utazóközönségét a drasztikus változtatásokról?Ember legyen a talpán, aki tudni fogja, hogy melyik járatra szálljon fel, amikor így is folyamatosan akadozó problémák vannak a megállói digitális tájékoztató rendszerekkel és olykor még a fiatalok által közkedvelt mobil alkalmazások sem működnek pontosan.
- Nem is beszélve arról, hogy a baloldali városvezetés nem egyeztetett a közlekedési vállalat szakszervezeteivel és üzemi tanácsával sem, ez pedig vélhetően törvénybe ütköző. Ezen felül csak az év végéig van fedezet a városvezetés szerint az új menetrend átalakítására. És utána?Újabb módosítás lesz majd, ki tudja hányadszor?
A Fidesz felszólítja Veres Pált, hogy hívja vissza Bartha Györgyöt és Simon Gábort az MVK Zrt. Felügyelő Bizottságából
Hollósy András: - Felszólítjuk Veres Pál polgármester urat és csapatát, hogy első körben mondassa le a politikai tanácsnokokat a tömegközlekedési vállalat felügyelőbizottságából, akik a miskolciak pénzéből eddig semmilyen érdemi munkát nem végeztek.
Másodszor pedig kérdezze meg a miskolciakat, hogy nekik mi lenne a legjobb, mert bár átlátható városházát ígértek, átláthatatlanul kusza döntéseket hoznak folyamatosan.
Harmadrészt pedig vállaljon felelősséget a tömegközlekedésért és a tisztességes miskolciakat ne kísérleti nyúlnak, a tömegközlekedési vállalatot pedig ne állatorvosi lónak nézze!Négy év városvezetés után nem ezt érdemlik a miskolciak."