Jónás, Renátó napja van. | 2018.11.12 | MNB középárfolyam:

Origo: nem a kormányfő, hanem egy százados lánya utazott haza Ciprusról katonai repülővel

2018-10-16 20:40

Nem Orbán Viktor kormányfő lánya, hanem egy Cipruson szolgálatot teljesítő magyar katona lánya utazott haza Ciprusról katonai repülővel - tudta meg az Origo kedden. A HM megerősítette az MTI-nek a portál információját. 

    Az Origo kedden azt írta: Orbán Flóra egy a miniszterelnök vezetéknevével megegyező nevű tiszt kétéves kislánya. A nyár folyamán Cipruson szolgálatot teljesítő Orbán L. századost látogatta meg családja, felesége és a kétéves kislánya.
    A cikkben kiemelték: "ismét egy aljas hazugság jelent meg egy balliberális fake news portálon Orbán Viktor miniszterelnökkel kapcsolatban". 
    Mint kifejtették: magyar katonák az ENSZ misszió keretein belül, több mint egy évtizede teljesítenek szolgálatot Cipruson. A Magyar Honvédség ezért katonai repülőgépeket szerzett be, hogy a kontingenseket szállítani tudják Ciprus és Magyarország között.
    A nyáron Cipruson szolgálatot teljesítő parancsnok családja katonai repülővel tért haza a kiküldetésből - írta az Origo, kiemelve: a parancsnok - a NATO szabályoknak megfelelően - engedélyt kért családja szállítására, s azt meg is kapta a Magyar Honvédségtől. Kétéves kislánya, Flóra is a repülőgépen utazott. "Ő volt tehát az a kislány, akiről az LMP országgyűlési képviselője, Demeter Márta azt állította, a miniszterelnök lánya".
    Demeter Márta betekinthetett a repülési iratokba. A portál szerint tehát az LMP-s képviselő tisztában volt vele, hogy a gép katonai repülést teljesített, így katonákat és családtagjaikat szállította, mégis "útnak indította az álhírt".
    Ezt egyes médiumok úgy vették át, hogy nem kérdezték meg a kormány álláspontját, csak leközölték a hazug cikket - írta az Origo, megjegyezve: "így működik ma az álhírgyártás az ellenzéki oldalon".
    Az MTI megkeresésére a Honvédelmi Minisztérium azt írta: Demeter Márta valótlanságokat állít, "hazudik". Kijelentései egyben sértőek a katonákra nézve is - írták. A képviselő ahelyett, hogy a hivatalos iratbetekintés alkalmával az általa szenzációnak vélt kérdésben megkérdezte volna a szakembereket, "kétes értékű politikai haszonszerzés céljából boszorkányüldözést hajt végre" - tették hozzá.
    A HM azt írta, hogy a miniszterelnök vezetéknevével egyező nevű tiszt egyéves külszolgálaton tartózkodott Cipruson. Ez idő alatt - a százados saját költségén - a felesége és a miniszterelnök egyik lányával azonos nevű kislánya is kint tartózkodott - jelezték, hozzátéve: ez a jogszabályi előírásoknak megfelel, mivel saját költségén bármely katona kiviheti a családját külszolgálatra a szabályzók betartása mellett.
    A katonatiszt családja egy kiképzési repülést folytató géppel tért haza, amire egyébként engedélyt kért és kapott is a honvédség illetékeseitől. Mindezen kérelem teljesítése nem ütközik szabályzókba, semmilyen többletköltséggel nem járt a honvédség számára - fejtette ki a HM.