Andrea napja van. | 2024.04.18

Csatlakozott a posta az MNB fogyasztóvédelmi tevékenységéhez

2017-06-23 11:30:00

 A fogyasztók a postákon is hozzájuthatnak a mindennapi pénzügyi ismereteket fejlesztő általános és szezonális információkhoz a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Magyar Posta együttműködési megállapodása értelmében - közölte a jegybank pénteken.

    A Magyar Posta biztosítja, hogy egész évben, illetve egy-egy időszaki tájékoztató kampányhoz kapcsolódva az MNB pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató kiadványait és társadalmi célú rövidfilmjeit elérhetővé teszi a postákon, illetve egyéb felületein, ahol további közös fogyasztóvédelmi cikkeket is megjelentet.
    A jegybank jelenleg is zajló nyár eleji lakossági kampányában főként az utazáshoz kötődő pénzügyi tudnivalókra - utasbiztosításokra, bank- és hitelkártya használatra - hívja fel a figyelmet honlapján, Facebook oldalán, több kereskedelmi áruházlánc üzletében, és a mostani megállapodás alapján a postákon is.
    A közlemény szerint az őszi iskolakezdés idején a diákok pénzügyei kerülnek a tájékoztatás középpontjába, az év végén pedig jellemzően a "karácsonyi" hitelek és a gépjármű-biztosítások jellemzőiről szóló kiadványok lesznek elérhetőek.
    A jegybank utalt a pénzügyi kultúra területén végzett nemzetközi felmérésre, amely szerint Magyarország felnőtt lakosságának egy része nem kellő körültekintéssel tervezi pénzügyeit, és a fontosabb döntések előtt sem tájékozódik alaposan. A pénzügyi tudatosság fejlesztése, és ehhez kapcsolódóan a pénzügyi információknak és hasznos tudnivalóknak a fogyasztók minél szélesebb köréhez való eljuttatása érdekében az MNB idén márciusban megállapodást kötött több kereskedelmi áruházlánccal, és ehhez nemrég további szereplők is csatlakoztak.
    A jegybank a pénzügyi fogyasztóvédelem erősítése érdekében kész újabb partnerekkel is hasonló megállapodásokat kötni - közölték.