Auguszta napja van. | 2024.03.29

Az energiahivatal 120 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki tavaly

2017-04-05 19:43:00

 A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) mintegy 3300 panaszügyet zárt le tavaly, 120 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki, valamint határozatai alapján több mint 260 millió forint kötbért fizettek ki a felhasználóknak a szolgáltatók - tájékoztatta Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője az MTI-t szerdán.

    Hangsúlyozta: a MEKH egyik kiemelt feladata a fogyasztóvédelmi tevékenység, ennek részeként a hivatal tájékoztatási, panaszkezelési, szabályozási tevékenységet lát el.
    Folyamatosan vizsgálják az energiaszolgáltatás minőségi kritériumait, a szolgáltatók ügyfél-kiszolgálási tevékenységét, a garantált szolgáltatások kritériumainak megvalósulását, valamint a felhasználók elégedettségét - közölte a szóvivő.
    Tájékoztatása szerint a fogyasztók a leggyakrabban szerződésszegéssel, kereskedőváltással, felhasználóváltással és számlázással kapcsolatos panaszaik miatt fordultak a hivatalhoz.
    Tavaly a felhasználók többsége a szolgáltatók által megállapított szerződésszegések felülvizsgálatát kérte, ezen belül is a szabálytalan vételezéssel kapcsolatos panaszok voltak túlsúlyban. Emellett nőtt a szolgáltatók számlázási tevékenységét és az elszámolást vitató, illetve a műszaki jellegű panaszok aránya is.
    Jellemző panasz továbbra is a kereskedőváltási folyamattal kapcsolatos kifogás, a felhasználók a kereskedőváltás meghiúsulását, illetve elhúzódását kifogásolták, továbbá az ehhez kapcsolódó elszámolási, számlázási kérdések megoldásában kérték a hivatal segítségét.
    Scherer Zsolt felidézte, a tavaly beérkező panaszok jelentős hányadát tették ki a behajtási költségátalány alkalmazása miatti tömeges reklamációk. A hivatalhoz mintegy 2000 megkeresés érkezett, erre tekintettel a MEKH átfogó vizsgálatban hozott határozatot.
    A MEKH ügyfélszolgálata tavaly csaknem 3900-szor levélben és csaknem 5800-szor telefonon adott tájékoztatást a felhasználóknak, 511-szer pedig személyes tanácsadásra, információnyújtásra került sor.
    A hivatalt 2016-ban kétszer annyi fogyasztó kereste meg, mint egy évvel korábban, tehát a felhasználók továbbra is igénylik a felügyeleti szerv tájékoztatását - hangsúlyozta a szóvivő.