Emma napja van. | 2024.04.19

A fogyasztóvédelmi hatóságokhoz lehet fordulni távhűtés-panasszal

2016-07-19 10:40:00

A távhűtés mérésével, elszámolásával, a díjfizetéssel, a számlázással és a végső felhasználók tájékoztatásával kapcsolatos jogsértés ügyében az illetékes megyei, fővárosi fogyasztóvédelmi hatóságokhoz lehet fordulni július 1-jétől.

    Az új jogi szabályozásra a fogyasztóvédelmi civil szervezet, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) közleményben hívta fel a figyelmet kedden.
    Közleményében a civil szervezet emlékeztet arra, hogy 2016. július 1-jén lépett hatályba az energiahatékonyságról szóló törvény módosítása, ebben új hatásköri szabályokat vezettek be a távhűtéses közszolgáltatással kapcsolatosan.
    Eszerint a fogyasztóvédelmi hatóság jár el, ha a távhűtést végző szolgáltató megsérti a méréssel, az elszámolással, a díjfizetéssel, a számlázással és a végső felhasználók tájékoztatásával kapcsolatos rendelkezéseket.
    A civil szervezet hangsúlyozza: a fogyasztóvédelmi hatóság eljárására a fogyasztóvédelemről szóló törvényt kell alkalmazni, ebben fogyasztónak minősül  a végső felhasználó, ha nem természetes személy is.
    A végső felhasználó csak akkor kezdeményezheti a fogyasztóvédelmi hatóság eljárását, ha igazolja, hogy eredménytelenül fordult panaszával a távhűtési szolgáltatóhoz - hívja fel a FEOSZ közleményében a figyelmet.
    A távhűtés jelentős mértékben szerepet vállalhat a teljes épületekre kiterjedő klimatizálás környezetbarát módon történő megvalósításában, a távhűtés központosított rendszerének köszönhetően nincsen szükség a város képét romboló kívül rögzített klímadobozokra - írja közleményében a FEOSZ.