Auguszta napja van. | 2024.03.29

Tavaly nyáron a K&H Biztosító 21,9 millió forintot fizetett ki az utasbiztosítások után

2016-06-30 06:28:17

Az utasbiztosítások alapján a tavaly nyári különböző káreseményekre 21,9 millió forintot fizetett ki a K&H Biztosító, az átlagos kárösszeg 87 ezer forint volt - közölte a biztosító társaság.

    A cég MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a népszerű európai turistacélpontokon átlagosan 31-47 ezer forintos káresemények történnek a turistákkal, akik gyakran a túlzott napozás miatti leégés, medúzacsípés, illetve rosszullétek miatt szorulnak ellátásra a biztosító egyik legutóbbi felmérése alapján. A legtöbb káresemény a turisták körében népszerű országokban, így Görögországban, Horvátországban, Bulgáriában, illetve Törökországban történik.
    Az Európán kívüli országokban gyakori az olyan nem kívánt esemény, mint a gyomorrontás, amely pár napos kórházi kezeléshez vezet, ezek átlagos költségei pedig 156 ezer forinttól akár 931 ezer forintos (500-3000 eurós) nagyságúak lehetnek.
    A biztosítási piacon belül az utasbiztosítási szegmens növekvő tendenciát mutat, miután a lakosság egyre többet költ bel- és külföldi utazásokra. A külföldi utazás során az utasbiztosításokkal pár ezer forintért elkerülhetik az utasok a bosszúságokat, vagy egy komolyabb baleset esetén a több százezer forintos vagy milliós kiadást - idézik Kaszab Attilát, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettesét, a biztosító társaság nem-életbiztosítási vezetőjét.
    A K&H Biztosító felmérése szerint a legtöbb utazó a poggyász, az értéktárgyak, az iratok elvesztése, sérülése miatt aggódik. A betegség vagy baleset miatti kórházi ellátás csak a negyedik helyezést érte el a káresemények listáján, a válaszadók mintegy 15 százaléka fél az ilyen esetek bekövetkeztétől.
    A szakember elmondta: az egyedi utasbiztosítások 70 százalékát kötik meg az ügyfelek a K&H internetes felületén. A biztosító adatai szerint az utazók 13 százaléka az utazás napján köti meg online a biztosítást, míg 34 százalék az utazás előtt egy nappal gondoskodik róla, az igénybe vehető extra szolgáltatások közül pedig még mindig a gépjármű assistance a legnépszerűbb.