Emma napja van. | 2024.04.19

MNKH: dinamikusan fejlődnek a magyar-mongol külkereskedelmi kapcsolatok

2016-04-28 15:39:00

Dinamikusan fejlődnek a magyar-mongol külkereskedelmi kapcsolatok, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) tavaly év vége és 2016 február eleje között már közel 50 millió forint értékben 25 cég több mint 100 féle termékét exportálta  Mongóliába - közölte az MNKH csütörtökön az MTI-vel.  

    Az exportcikkek döntő részét magyar élelmiszerek alkotják - tették hozzá.
    Kiemelték: a kereskedőház a teljes exportfolyamatban részt vett, komplex szolgáltatást nyújtott az ügyletben részt vevő partner cégeknek a forgalomba helyezési engedélyek beszerzésén, az ártárgyalásokon, az árualap összeállításán, a logisztikai feladatokon át a marketing tevékenységig és az ügyletek nyomon követéséig.
    Az MNKH által exportált magyar áruk között megtalálhatóak például a SIÓ, a STÜHMER, az EKO, az Univer és a Szerencsi Bonbon termékei.  
    A közlemény szerint jelenleg elsősorban magyar gyümölcslére, energiaitalra, csokoládéra, konzervekre, lekvárokra, befőttekre, fűszerekre van igény az ázsiai országban. A magyar termékek már közel 300 mongol üzlet polcain érhetők el országosan, így szupermarketekben, bolthálózatokban, nagykereskedelmi egységekben és éttermekben is.
    A kereskedőház szerint a növekvő érdeklődést jelzi, hogy tavaly év végén magyar élelmiszerbolt-hálózat is nyílt Shop Hungary néven a mongol fővárosban, Ulánbátorban. Az MNKH képviseleti irodája által közvetlenül üzemeltetett hálózat keretében egyelőre három üzlet működik, de a tervek között szerepel további egységek megnyitása a fővárosban és vidéken is - tették hozzá.
    A közlemény idézi Ducsai-Oláh Zsanettet, az MNKH vezérigazgatóját, aki hangsúlyozta, hogy a keleti nyitás stratégiája mentén Magyarország fontos kereskedelmi partnerként tekint Mongóliára.     
    Arról is beszámoltak, hogy Mongólia és Magyarország közötti együttműködés tovább bővül, a napokban írtak alá például egy megállapodást a Mongol Ásványi Nyersanyag Hatósággal, amelynek értelmében a magyar tudás, szakértelem és technológia segítségével fejlesztenék tovább az ország jelentékeny nyersanyagkincse kitermelésének hatékonyságát.
    A Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. feladata, hogy elősegítse a magas hozzáadott értékű, nemzetközileg is versenyképes termékeket és szolgáltatásokat előállító magyar kis- és középvállalkozások exporttevékenységének bővülését. A kereskedőház helyi képviseletein keresztül jelenleg négy kontinens közel 40 országának piaca érhető el.

 



Képújság
Sajómente Média Alapítvány
Legfrissebb híreink
19:45
- Időjárás-jelentés
17:19
- Novemberben kerül országszerte a mozikba Herendi Gábor új filmje
16:03
- A kazincbarcikai Városvédők megválasztásuk esetén eltörlik a magánszemélyek helyi adóit, 50 ezer forintot adnak Karácsonykor a nyugdíjasoknak és a gyermekét egyedül nevelő szülőknek
15:27
- NVI: eddig közel 400 ezer ajánlóívet igényeltek a jelöltek és jelölőszervezetek
14:48
- Magyar Ásványolaj Szövetség: a harmadik-negyedik helyen van a hazai dízel és benzin ára a környező országok között
14:06
- Mészáros Csoporté a Magyarország piacvezető kiskereskedelmi babaáruházlánca, a Brendon Holding Kft.
13:03
- KSH: a benzin 3,2, a dízel 5 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál
12:12
- Megvesztegetett boncmesterek ellen emeltek vádat a fővárosban
11:05
- NAK: bővült a falugazdász-hálózat és a kamarai tagoknak nyújtott szolgáltatások köre
10:09
- Insura.hu: 5,9 százalékkal emelkedtek a casco díjak az első negyedévben
MTI hírfelhasználó