Emma napja van. | 2024.04.19

A negyedik negyedévben már pénzintézetekben is nyújtanak postai szolgáltatásokat

2016-04-15 13:10:50

 

A postai hálózatracionalizálás  300-500 települést, és a Magyar Posta Zrt. mintegy 30 ezres munkavállalói létszámából kevesebb mint ezret érinthet, a kihasználatlan postahivatalok helyett, a racionalizálás keretében a negyedik negyedévben már lesznek olyan pénzintézetek, amelyekben postai szolgáltatásokat nyújtanak - mondta Németh Lászlóné, a Miniszterelnökség államtitkára és Szarka Zsolt, a társaság elnök-vezérigazgatója pénteken Budapesten egy háttérbeszélgetésen.

    A nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkár elmondta: szeretnék elérni, hogy a korszerű pénzügyi szolgáltatásokat bárhol, lehetőleg azonos színvonalon igénybe lehessen venni.
    Szarka Zsolt hangsúlyozta: az állami vagyonnal való felelős gazdálkodás megköveteli, hogy a nagyobb ügyfélforgalmú postákat korszerűsítsék, a kisebbek működtetésére pedig költséghatékony megoldást találjanak.
    Az államtitkár kifejtette, fel kell mérni, melyek a kis forgalmú postahivatalok és milyen állapoban vannak, sok olyan van ugyanis, amelyeknek az infrastruktúrájára nagyon sok pénzt kellene fordítani. A több száz kisposta felújítási költsége négy-ötmilliárd forint lenne.
    A posta adatai szerint az érintett fiókokban átlagosan 5 óra a kihasználatlan kapacitás. A feladott küldemények száma 121 postán nem éri el a napi 5 darabot, 412 postán pedig a feladott küldemények száma heti átlagban 1 darab.
    Némeh Lászlóné kitért arra is, hogy 300 helyen a kiszervezett tevékenységet most is vállalkozó látja el. A postának jelenleg 2200 "fizikai egysége" van.
    Szarka Zsolt felhívta a figyelmet: a társaság 2010-2012. között 25,2 milliárd forintot költött beruházásokra, 2013-2015. között pedig 33,6 milliárd forintot, de még 600 posta teljesen offline rendszerben működik. A kiszervezés során bekötik azokat az integrált rendszerbe, és az ott folytatott műveletekről is real time információk lesznek elérhetők.
    Arra a kérdésre, mi történik az integráció során feleslegessé váló munkaerővel, az államtitkár azt válaszolta, helyzetükről akkor lehet dönteni, amikor már tudják, hány emberről van szó és az adott helyen szükség van-e a szaktudásukra.
    A posta vezetője hozzáfűzte, pár személlyel működő egységekről van szó. A vállalkozásba adással meghatározott létszám foglalkoztatása biztosítható, míg ha be kellene zárni a hivatalt, el kellene bocsátani az alkalmazottakat.
    A közérdekű adatszolgáltatással kapcsolatban Németh Lászlóné azt mondta, az rendben van, ha valaki a közfeladat ellátással kapcsolatban információkat szeretne kapni. A pénzügyi termékek terén azonban konkurenciaharc van, az erre vonatkozó információk a közvélemény számára nem jelentenének érdemi információt, a posta cégei viszont méltánytalan helyzetbe kerülnének a konkurenciával szemben, ha az üzleti adatok kikerülnének.

 



Képújság
Sajómente Média Alapítvány
Legfrissebb híreink
19:45
- Időjárás-jelentés
17:19
- Novemberben kerül országszerte a mozikba Herendi Gábor új filmje
16:03
- A kazincbarcikai Városvédők megválasztásuk esetén eltörlik a magánszemélyek helyi adóit, 50 ezer forintot adnak Karácsonykor a nyugdíjasoknak és a gyermekét egyedül nevelő szülőknek
15:27
- NVI: eddig közel 400 ezer ajánlóívet igényeltek a jelöltek és jelölőszervezetek
14:48
- Magyar Ásványolaj Szövetség: a harmadik-negyedik helyen van a hazai dízel és benzin ára a környező országok között
14:06
- Mészáros Csoporté a Magyarország piacvezető kiskereskedelmi babaáruházlánca, a Brendon Holding Kft.
13:03
- KSH: a benzin 3,2, a dízel 5 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál
12:12
- Megvesztegetett boncmesterek ellen emeltek vádat a fővárosban
11:05
- NAK: bővült a falugazdász-hálózat és a kamarai tagoknak nyújtott szolgáltatások köre
10:09
- Insura.hu: 5,9 százalékkal emelkedtek a casco díjak az első negyedévben
MTI hírfelhasználó