Gedeon napja van. | 2024.03.28

Reklámszakember: internetes hirdetőket kell megnyernie a tévés piacnak

2016-04-14 06:11:00

Számos új hirdető jelent meg tavaly az interneten, akit a televíziós piacnak is be kell csatornáznia - mondta Lukács Csaba, a több tucat televízió, köztük a közszolgálati adók reklámidejét értékesítő Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója a Médiapiac 2016 című konferencián szerdán, Egerben.

    Megjegyezte: az év eleji, általa fenntartásokkal kezelt felmérések szerint tavaly már többet költöttek a hirdetők online, mint televíziós reklámra.     A tévénézésre fordított napi négy óra azonban még mindig duplája az online médiafogyasztásra szánt időnek - jelentette ki Lukács Csaba.
    Mint mondta, a televízió nagy előnye, hogy ezzel a médiummal lehet a leggyorsabban és a legnagyobb költséghatékonysággal elérni a közönséget, és ez a következő években sem fog változni.
    Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetője igazgatója a férfiak és a nők televíziózási szokásai közötti különbségről elmondta: míg a nők mintegy kétharmada, addig a férfiaknak csak valamivel több, mint fele tévézik egyedül, ráadásul a két nem képviselői más-más időpillanatban ülnek a képernyő elé.
    A nők délután és főműsoridőben tévéznek, míg a férfiak jellemzően később, este; a tévéadók naponta 3,5 millió nőt és 2,8 millió férfit érnek el, előbbiek 97, utóbbiak 79 reklámot látnak egy átlagos napon.
    Dudás Gergely, az RTL-csoport reklámidejét is értékesítő R-time Sales & Marketing Kft. kereskedelmi és ügyvezető igazgatója annak a véleményének adott hangot, hogy a tévés reklámbevételek tavalyi növekedése ingatag lábakon állt, hiszen a bővülés csupán a GDP-emelkedés három százalék körüli ütemét hozta csak a piac.
    Megjegyezte: a növekedés motorja a nagy csatornáknál jóval nagyobb mértékben, mintegy 30 százalékkal növekvő kábeles értékesítés volt, hozzátéve, az RTL-től eltérően több médiacsoport - így az MTVA és a TV2 - is átállt a hatperces reklámblokkokra; ezekkel ugyan több reklámidő értékesíthető, ám a hosszabb egységekben sugárzott hirdetéseket később kevésbé tudják visszaidézni a nézők.
    A nézői érdeklődés változásáról rendezett kerekasztal-beszélgetésen Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese kijelentette: ugyanazok a műsortípusok népszerűek, mint tíz éve, legfeljebb más megjelenéssel.
    Vele együtt Gyurity Mónika, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) programigazgatója is arról beszélt, hogy nagy valószínűséggel a magyar piacon is sikeresek lesznek azok a műfajok, amelyek Németországban népszerűek.
    Hangsúlyozta: a közmédia célja, hogy színvonalas közszolgálati tartalommal lássa el a közönséget, hozzátéve, napjainkban jobban megtalálja a közönség az igényes tartalmat, mint korábban. Példaként említette a Fölszállott a páva sikerét.
    Ökrös Gergely, a TV2 program- és kreatív igazgatója annak a véleményének adott hangot, hogy az emberek a televíziót változatlanul szórakozásra használják.