Emma napja van. | 2024.04.19

Médiakonferencia: egymástól tanulhatnak a hagyományos és az online médiumok

2015-10-19 09:50:20

Earl J. Wilkinson hangsúlyozta: az online kiadványok tulajdonosainak is szükségük van jelentős bevételt hozó hirdetési modellre, minőségi tartalomra és szerzőgárdára. 
    Véleménye szerint a következő tíz év az üzleti modellek közötti egyensúly megteremtésének kora lehet. A legfőbb irányok között a médiafogyasztás mobileszközökre költözését, a tartalom minél egyszerűbb elérésének biztosítását,é s azok fizetőssé tételét említette.
    A szakember utalt arra, az Egyesült Államokban pár év alatt csaknem négyszeresére ugrott az az idő, amelyet a felhasználók nem hanghívással töltenek mobiljukon, és szólt arról is, hogy a médiaipar átalakulása a hirdetési szektort is alapjaiban érinti majd, hiszen három év múlva az online reklámok zömét már programozott hirdetések adják.
Megemlítette: a tagjaik körében készített felmérés szerint a kiadók a legnagyobb kihívást a digitalizáció mellett a mobileszközök mind népszerűbbé válásában és ezen trendek elemzésében látják, valamint abban, hogyan tudnak bevételt generálni ezen a platformon.
    Dan Miller, a kanadai punkmagazinból kinőtt Vice portál stratégiai kommunikációs vezetője azt emelte ki: célközönségükben, a 18 és 35 év közötti korosztályban hitelességgel és őszinteséggel lehet sikert elérni, hiszen ez a nemzedék nagyon gyorsan felismeri a "maszatolást".
    Mint mondta, havi 200 millió egyéni látogatójuk videonézési szokásai bizonyítják, hogy helyi tartalom is válthat ki globális érdeklődést, és megfelelően kiválasztott és feldolgozott témával nemcsak percekre lehet a képernyő elé szegezni a nézőt. Példaként hozta fel egy évtizede készült, másfél órás filmjüket, amely a bagdadi heavy metal-rajongók életét mutatta be.
    Faix Csaba, a Prezi.com kommunikációs menedzsere a tanácskozáson közölte, hatalmas a tolongás a közönség és a potenciális üzletfelek érdeklődéséért, ezt mutatja, hogy naponta átlagosan ezer mobilalkalmazás jelenik meg.
    A világ legnagyobb médiainnovációs fórumát, amelynek házigazdája, a Magyar Lapkiadók Egyesülete, videoüzenetben köszöntötte Tarlós István főpolgármester, aki - hangsúlyozva, mennyire fontos, hogy a sajtó pontosan, hitelesen teljesítse feladatát - megjegyezte, a tanácskozás helyszínének kiválasztása is mutatja, hogy Budapestre érdemes eljönni
    A rendezvényen legalább kétszázötvenen vesznek részt, ötödük érkezik Magyarországról. Az 1930-ban alakult szervezetnek a honlapján közölt adatok szerint 70-nél is több ország 607 médiacégénél mintegy 6100 tagja van.



Képújság
Sajómente Média Alapítvány
Legfrissebb híreink
19:45
- Időjárás-jelentés
17:19
- Novemberben kerül országszerte a mozikba Herendi Gábor új filmje
16:03
- A kazincbarcikai Városvédők megválasztásuk esetén eltörlik a magánszemélyek helyi adóit, 50 ezer forintot adnak Karácsonykor a nyugdíjasoknak és a gyermekét egyedül nevelő szülőknek
15:27
- NVI: eddig közel 400 ezer ajánlóívet igényeltek a jelöltek és jelölőszervezetek
14:48
- Magyar Ásványolaj Szövetség: a harmadik-negyedik helyen van a hazai dízel és benzin ára a környező országok között
14:06
- Mészáros Csoporté a Magyarország piacvezető kiskereskedelmi babaáruházlánca, a Brendon Holding Kft.
13:03
- KSH: a benzin 3,2, a dízel 5 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál
12:12
- Megvesztegetett boncmesterek ellen emeltek vádat a fővárosban
11:05
- NAK: bővült a falugazdász-hálózat és a kamarai tagoknak nyújtott szolgáltatások köre
10:09
- Insura.hu: 5,9 százalékkal emelkedtek a casco díjak az első negyedévben
MTI hírfelhasználó